Autod Jaapanist meie abiga!
Iga nädalal müüakse Jaapani autooksjonitel umbkaudu 100 000 autot. Jaapanis auto ostmine oksjonilt on oluliselt soodsam kui Jaapani edasimüüjate juurest kes on hinnad üles kruvinud. Müüdiks võib pidada ka väidet, et Jaapanis on kõik autod parempoolse rooliga. Väga paljud Jaapanis müüdavad Euroopa päritolu sportlikud autod on vasakpoolse rooliga ja sobivad meie liikluses kasutamiseks suurepäraselt. Jaapani päritolu autod on küll enamus parempoolse rooliga kuid tänu EÜ seadusemuudatusele saab Eestis ka parempoolse rooliga sõidukeid registreerida. Vahetada tuleb ainult esituled ja taha tuleb paigaldada/aktiveerida udutuli.
Oleme importinud Jaapanist kasutatud autosid alates 2008 aastast ja nüüd otsustasime pakkuda laiemalt võimalust huvilistele tellida endale tõeline unistuste auto.
Meie korraldame auto ostu, paberimajanduse Jaapanis, sisemaa transpordi, laevatamise (RoRo/Konteiner) ja soovi korral ka tolliformaalsused Eestis.
Enne väljumist teeme igast ostetud autost ka 10-15 täiendavat fotot, et auto ootusärevust üleval hoida.
Autode transport Jaapanist Eestisse (Paldiski) kestab u.2 kuud sõltuvalt aastajast.
Keskmise suurusega sõiduauto transpordi maksumus sõltub kas sõiduk transporditakse konteineris või RoRo laeval ja samuti on oluline sõiduki suurus. Transpordi maksumuse arvestus käib sõiduki mahu (m3) järgi.
Kuidas osta, palju maksab, kuidas teha pakkumisi?
Kõigepealt tuleb selgeks teha mis on kogu eelarve sõiduki hankimiseks.See tähendab, et autot ostes peab arvestama transpordi ja ka maksudega.
Kontrollitud autod
Oksjonitel müüdavad autod on kõik läbinud kontrolli ja iga auto saab endaga kaasa kontroll lehe.
Kontroll lehel on kirjas auto andmed, üldseisukord, visuaalsed vead, lisavarustus jne.
Alati antakse autole ka üldhinded 0-6 kus 6 on kõige kõrgem hinne ja samuti antakse hinne auto sisustusele. Üldhinded sõiduki seiskorrale siiski ka Jaapanis kõiguvad oksjonimajade lõikes.
Näiteks : Grade 4 ei ole alati ühtemoodi saranselt käsitletav kõikide hindajate poolt. Seega on taustauuring oluline iga auto puhul.
Hinded
Hinne | Tähendus | Kommentaarid | Märkused |
5, 6 või rõhkem | Nagu uus | tavaliselt käesoleva aasta mudel või uus auto | |
Kõrgem hind, aga saad peaegu uue auto | |||
4.5 | Väga heas korras | välimuselt nagu uus kui juba suurema läbisõiduga | |
4 | Heas korras vanuse ja läbisõidu kohta | Parim valik hinna ja kvaliteedi suhtes. Võib vajada kerget värviparandust siit-sealt (täkked) | Soovitame neid osta |
3.5 | Keskpärane seisund, läbisõit üldiselt üle 100 000 km | Vajab vähest sättimist või kergemat remonti/värvimist | Soodsa hinnaga autod neile kes ise käsi õliseks ei karda teha. |
3 | Väiksem eelnev avarii | väikese avariiga ajaloost või vajab vähest remonti. Samas sõitev ja suhteliselt korras auto. | Vahest on ok ja vahest võib vajda suuremat remonti. |
2 | Väga halb seisund | Me ei soovita grade 2 autosid, kuna nende transportimine on kulukas. | Võibolla projektiautoks osta |
1 | Tuunitud ja track autod | Juhul kui klient ise otsib sellist. tavaliselt puuduvad istmed ja mingisuguse poltliite turvapuuriga | Sobilikud võidusõiduks |
0.1, R1, RA1 | Tuunintud ja avariilised | Juhul kui klient ise otsib sellist. tavaliselt puuduvad istmed ja mingisuguse poltliite turvapuurig | Sobilikud võidusõiduks |
0, R, RA | Varasema avariiga autod | Teostatud varasem väiksem avariijärgne remont mis ei pruugi nähtav olla | Vahest täitsa ok autod ja hinnad on head. |
Suurem varasem avarii | Teostatud varasem suurem avariijärgne remont või ongi avariiline | Ei soovita | |
*** või puudub hinne (-) |
Katkised ja vigadega autod | Tihti välimuselt ok, aga mootoririketega autod. Transport Eestisse kallis. |
Oksjoni hindamisleht
1 : | oksjoni artikli number |
2 : | Eelnev omanik (Eraisik / Ettevõte) |
3 : | Kubatuur |
4 : | Mudelikood |
5 : | Oksjoni üldhinne sõidukile |
6 : | Esmane reg.kpv. |
7 : | Registreerimise lõpukuupäev |
8 : | Läbisõidu näit hetkel |
9 : | Kere värvus & värvikood |
10 : | Kütuseliik |
11 : | (kui Jaapanisse imporditud auto) Right Handle Drive / Left Handle Drive |
12 : | Taaskasutus maks (ainult Jaapanis sees) |
13 : | Käigukast |
14 : | Konditsioneer |
15 : | Lisad ————————————— SR…Katuseluuk , ?AW…Originaal valuveljed PS…Roolivõim PW…El.aknad,…Nahksisu |
16 : | Müüja |
17 : | Istekohtade arv |
18 : | (kui tegemist on veoautoga) Kandevõime |
19 : | kere number (11 kohta) |
20 : | Märkused oksjoni ülevaatajatlt |
21 : | Kirjeldus, tavaliselt lisade loetelu |
22 : | Mõõdud (L x W x H) |
23 : | Kere seisukord |
24 : | Rehvide seisukord (1~10 : 10 on 100% seisund) |